onsdag 19 januari 2011

Ingenting blir som man tänkt sig...

Min tisdag var tänkt till att tvätta hemma hos svärmor eftersom vår tvättmaskin har gått sönder. Min tisdag fick jag tillbringa på vårdcentral och sjukhus då jag fick akut sjukdom i form av buksmärtor och hög feber. Tack att det finns vård och kunnig personal. Jag fick med mig en påse med stark medicin från apoteket som lindrar smärtan. Jag har aldrig haft så här ont i hela mitt liv och trodde på allvar att min sista stund var kommen. Tydligen hade jag fått en cysta som spruckit så det låg vätska i nedre delen av buken. Det är vanligt på oss kvinnor att just cystor bildas vid ägglossning, men oftast märker vi inte av dem. Jag hade otur den här gången. I dag är det ömt, men inte lika ont och det tack värkmedicin. Jag är glad att det inte var någon allvarlig sjukdom och att den snabbt ska gå över. Kroppen är så fiffig och ska fixa till det här på ett par dagar, fantastiskt. Tur i oturen är att jag är ledig den här veckan..Kram Kram

4 kommentarer:

The Queen of fucking Everything sa...

Aaaaaj!!! Stackare.... tur att det gick hyfsat att åtgärda. Styrkekram!

Caty sa...

Usch! Jag hade också samma smärta förra veckan, troligen i alla fall, ja inte så ont som du verkar ha haft, men det räckte det lilla och jag ska kolla upp det, har haft det tidigare. Skulle få en tid. Hoppas att det går över snabbt och att det inte fortsätter för dig! Verkar vara ganska vanligt. Kram

Maribella sa...

Aj Aj! Stackars dej! Det där gör ont så in i.... Jag har jobbat på gyn, så jag vet!
Kram och krya på dej.

Sara Kindahl sa...

Tack alla <3 Kram