onsdag 4 november 2009

Tandläkarbesök och matbrödsbak i snöyran....


I dag hade jag bänkat mig framför tv4 efter 10 för att dricka mitt kaffe och bara softa. Det handlade om Johanne Hildebrandts bok "Hatade fred". Jag sitter i soffan väldigt facinerad till telefonen ringer 11.25, jag hade glömt att jag skulle till tandläkaren 11.20. Pinsamt. Fort fort iväg för att laga eländeshålet och 800:- fattigare. Jag gick in på bokhandeln och drogs till alla nya kalendrar som kommit för 2010, fastnade för en skarpt som heter Hälsokalendern. Japp den ska jag ha, 129:- fattigare. Mycket nyttiga tips i den som kan rekomenderas. Fick ett ryck och baka matbröd och gjorde det förstårs. Ett mycket gott bröd med massor gojs i. Nu måste jag försöka sova ett par timmar för att klara jobba natten....kram kram

5 kommentarer:

Maribella sa...

Vad duktig du är som bakat!!
Jobbar du bara nätter?
Är det inte svårt att få ihop en vettig matplan då? Det tyckte ialla fall jag när jag jobbade natt!

Kram

Sara Kindahl sa...

Går rätt bra . Äter inget på natten. Frukost när jag kommer hem på morgon, sover, lunch när jag vaknar och kvällsmat någon timme innan jag går i väg och sen bara te, vatten , kaffe på natten. Funkar fint för mig...kram

Caty sa...

Hälsokalendern köpte jag till Peter i julklapp, men gissa vem som använder den??:-)) Den är jättebra, har jag använt hela året! Vill nog ha en nästa år också.
Kram

Caty sa...

Jag såg din viktnedgång nu! Vad duktig du är! Beundransvärt!! En stor grattiskram, Sara!

Sara Kindahl sa...

Tack Catrin, det är lite kärft nu. Men skam den som ger sig;)