måndag 16 mars 2009

Oinbjudna husdjur...

Idag fick vi en otrevlig överraskning vid frukostbordet. Sofia hittade löss i sitt hår..urk. Som en sådan ordentlig mamma och förberedd på det värsta hade jag lusmedel hemma, så det blev omedelbar behandling och ut med sängkläder. Borstar i frysen osv. Hon fick en dag hemma från skolan och mannen en dag hemma från jobbet. Men visst är det läbbigt med löss. Det har kliat i mitt huvud hela dagen,jag har kollat tusen gånger tror jag så det inte är ohyra där oxå. Idag är nackontet tillbaka. Men spikmattan är på väg. Tack för det. I morse när jag var ute och gick var det faktiskt ljust ute hela timmen. Härligt att vi går mot våren tycker jag.Har i dag slängt in ansökan igen till höstens studier,får vi se om jag har turen med mig..Ja i morgon är en ny dag igen,utan loppor hoppas jag...kram

3 kommentarer:

Caty sa...

Usch vad obehagligt! Det kliar när jag läser det här.....
Lycka till med din ansökan! Det går säkert bra nästa gång ska du se! Tänk positivt!
Kram

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Usch vad jobbigt med löss. Jag hade det en gång i mellanstadiet. Med hår ned till midjan... det var inte nådigt när mamma gick loss med kammen... Men tack å lov är de lätta att bli av med. Tyvärr inte lika lätta att utrota på en skola eller dagis...

Kram

Maribella sa...

Uhhh vad äckligt!! Tur jag inte har barn för jag skulle verkligen få panik! Typ ringa anticimex och sanera hela ungen ooch huset..

Hoppas ditt finger har hållit sig lugnt så att du fått bra sömn!

Kram