lördag 10 januari 2009

Filmlördag....

I dag har jag varit lat, inte gått 1 meter . Sofia och jag har sett på film och myst med nötter av alla slag. Fick lite rens gjort på fm .Gubben åkte till soptippen med grejor och jag gick till återvinningen med massor skräp. Till lunch gjorde jag en enkel soppa på potatis och purjo,vilket hela familjen gillade.Bra för mig ,nu kan vi satsa lite på kvällsmaten. Där blir det kyckling och klyfpotatis med vitlökssås. Jag är tokig i vitlökssåsen ,så det gäller att inte göra så mycket så det blir över. Livsfarligt att sitta och doppa klyftpotatisen i den ,jag äter tills det tar slut.Men jag skulle ju vara lite sträng ,så jag måste begränsa mig. Till maten får det faktiskt bli 1 glas vin,max 2 ,men inte 3. Givetvis så ska det bli en sallad till också. Kanske ska göra lite morotsstavar med ,det är ju nyttigt och så får man tugga...trevlig lördagkväll allihop.

Jo då nu är middagen över utan vin och lite sås. Mätt och belåten är jag nöjd över denna lördagkväll...
Tack för alla kommentarer, jag kan tyvärr inte kommentera tillbaka. Vet inte vad det är för fel på datorerna? Har ju funkat förut..ska jobba vidare med problemet..

8 kommentarer:

Maribella sa...

Låter som du haft en supermysig lördag...hur gick det med såsen?

Caty sa...

Det blev ju en bra lördagkväll utan vin och lite sås. Jag fuskade lite och tog 1 bulle, men bara 1, hemma hos Peters syster ikväll.

Kram

Peter sa...

Hälsa Gubben.
Det verkar gå bra för dig ser jag.
Vi hörs

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Bra att du skippade onyttigheterna!!! Det är starkt!

Kram!

Peter sa...

Tjena det går inte att skicka en kommentar till sista inlägget så jag gör det här istället.

Jag bara undrar......får du också en massa pengar om du inte äter godis??? Av K eller*asg*

Anonym sa...

Hej svejs! Vad kul att du också har börjat blogga!! Alltid mycket roligare att läsa bloggar hos folk som man även träffat IRL. Lycka till med viktnedgången, jag tror det kommer att gå bra!

Det är Evelina sa...

Lycka till brruden!
Jag skriver mkt om hälsa o kost hur maten påverkar oss osv. Säljer även näringsrikt kosttillskott o ätit av det i 1år själv. Skriver om lite annat också.. håll dig stark o blodsockret stabilt ! / mvh evelina

Caty sa...

Jag skriver i den här rutan eftersom det inte går att skriva kommentarer i dina senaste inlägg.
Gud vad bra jobbat av dig: 3,8 kg!!
Du kommer att klara det här galant, vännen!
Kram