måndag 19 januari 2009

Tur eller otur?

I dag har jag varit med om ett äventyr. Jag började dagen precis som vanligt med min morgonpromenad 5.30,sedan stadig frukost. I dag blev det rågflingegröt.Ja det var inte det godaste jag ätit precis,men det är nyttigt och mättande.Jag var med jobbet sedan på simhallen vilket är mycket skönt,trevligt och rolig. De jag jobbar med lever upp till sådanna här tillfällen och välbetjänta av lite roligheter eftersom de alla jobbar så bra.Jag slutade sedan kl 12.00 för dagen och for hem för att slänga i mig lite yougurt.Gjorde mig sedan i ordning lite för att fara in till Linköping.Ja nu vill ni veta vad jag gjorde där.Jo jag har sökt till sjuksköterska och fått en kallelse om reservplats.Jag stegade upp till Campus US och satte mig i en sal och väntade.Namn efter namn ropades upp, men oturligt nog inte mitt.Men inte allt med den här dagen var otur, jag träffade nämligen en tjej. Hon heter Hanna och kom från Varberg ,hon kom inte heller in på skolan. Vi tog en fika och bytte telnr och mailadress.Är det inte underbart att man kan få nya vänner så lätt. Så tack alla ni nya och gamla vänner att ni finns....jag avslutade dagen med att gå på boxercise. Svettigt och skönt...jag tar nya tag och går vidare, jag har framtiden framför mig. Eller hur?

5 kommentarer:

Peter sa...

Absolut. Kul att du vågar ta chansen och en dag kommer den att ta dig.

Ha det gott.

Johanna sa...

Klart du har! Nästa gång fixar du det! Jag hejar på dig.
VI kan plugga högskoleprov med dig, jag och Malin.
Puss

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Visst är det trevligt när tillfälligheterna bjuder på goda vänner!

Kram!

Caty sa...

Nästa gång kommer du in, men det är roligt att du vet vad du vill göra nu. Synd bara att det inte blev nu, men ge inte upp! Kul med nya vänner!
Kram

Maribella sa...

Vad trist att du inte kom in, men ge inte upp, det är alltid några som hoppar av första veckan och då tar de in reserverna! Ha mobilen med dej dygnet runt.

Annars vet jag inte om jag tycker att sjuksköterska är något att satsa på....speciellt inte kl 06:00 när man jobbat en extra natt....!!

Nej då, oftast älskar jag mitt jobb!

Kram