onsdag 21 januari 2009

Sjukskriven sex veckor..

Igår blev det ingen blogg.Jag var lite upptagen av annat så att säga. Jag slutade kl två, men vad gör det när man har tusen saker att göra.Först var det lite ärenden som skulle uträttas.Efter det var det möte kl 16,30 med Omsorgsgruppen,min nya arbetsgivare om jag vill följa med.De låter ganska lovande måste jag säga.Tisdagar har jag ridlektion, så hem byta om och iväg till stallet.Det var där jag klantade mig.När jag skulle sitta av hästen,ramlar jag av på något konstigt sätt.Jag faller av fast på fel sida. Det känns inte som jag gjort mig illa, men får se att vä pekfinger står åt fanders. Mamma och min syster Johanna får följa med mig in till akuten . Där tas det röntgenplåtar och konstateras att det inte är brutet. Jag får åka hem c.a 02,00 tror jag för att vara tillbaka på handkirurgen kl 07,30. Jag har idag tillbringat hela dagen på sjukhuset och blev opererad vid 17,00. Mitt finger var ur led och vreds tillbaka, och är fixerat med två skruvar. Har gips och är nu alltså sjukskriven i sex veckor...suck
Men jag ska inte tappa hoppet om livet,även om det skulle vara lockande och smocka i sig en fet godispåse för tillfället. Jag väger idag 104,8 (med gips) så neråt är det ju ialla fall. Det känns tråkigt att jag inte kommer kunna träna nu under de här veckorna. Men mina promenader kommer jag i alla fall att ta. I morgon ska jag och mina barn åka till Stockholm och stannar till på söndag..ska bli skönt iall den här röran...Kram till alla

2 kommentarer:

Caty sa...

Stackare! Vilken otur! Hoppas att du blir bra snart. Krya på dig, gumman!
Kram

Maribella sa...

Men stackars dej!! Vilken himla otur! Men tur att det inte var värre!!
Vad perfekt att du har en liten stockholmstripp att se fram emot, det muntrar väl upp lite iallafall? Se till att shoppa ordentligt och låt någon annan bära kassarna...du är ju skadad...!

Kram