torsdag 5 februari 2009

Humöret sviktar..

I dag när jag gick upp kände jag inte för något. Jag kände bara för att vara slö och lat hela dagen. Det är då man får ta i lite och ha ett inre "pepptalk".Så jag gick min dagliga promenad. Tur var väl det , jag gick förbi en gammal kompis hus och blev inbjuden på kaffe. Vi hade massor med roligt att prata om och hon är mammaledig så vi ska ses igen. Tänk vad humöret kan svänga. Jag vaknade ganska dyster och uttråkad men vände till det gladare. Känner nu att det sociala är viktigare än man tror, nu när man är sjukskriven känner man sig avskärmad från allt. Man känner sig obehövd eller vad man kan säga och det beror nog mycket på min begränsning oxå.Men men det är bara att köra vidare.Jag blir väl frisk någon gång..

3 kommentarer:

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Klart du blir frisk! Å jag vet precis hur snabbt det kan svänga i humöret. Skönt att inte fasta i deppighet!

Peter sa...

Rutiner är ibland tråkiga men det kan vara bra att hänga upp livet på dem ibland.

Kul att du hittade kompisen det gör livet lite roligare.

Ha det gott
Kram

Caty sa...

Det kan kännas motigt när man går hemma, men du kryar snart på dig och du är behövd!
Kram