torsdag 12 februari 2009

Promenad i vintervädret...

Ja i dag har jag tagit en riktig långpromenad. Det var faktiskt skönt och härligt. När jag väl var inne igen ,gjorde jag en mysig brasa och tog fram min bok och bara läste.Jag är bokslukare i perioder,mest blir det deckare och kriminalhistorier. Nu har jag fått tag på en som det är både spänning och romantik i och det passar mig. Det är lite skönt när man är själv hemma och ingen tjatar eller stör en. När barnen kommer hem är det alltid någon som tjatar på mig eller så får jag tjata på dem. Nu ikväll blev jag osams med min tonåring och det här förstår jag är bara början..suck.I morgon har jag lovat minstingen Sofia att följa med henne till skolan och hälsa på ,det ser jag fram emot med glädje...ha det..

2 kommentarer:

Maribella sa...

Jag är också bokperiodare! Men jag lyssnar helst på ljudböcker, kan ju få lite annat gjort samtidigt...
Vilken bok läser du nu?

Sara Kindahl sa...

Den heter "Det enda vittnet" är en harleguinbok som jag fått. Lättläst och bra. Annars gillar jag Läckberg och Stieg Larssons böcker.Ska vara mycket spänning...