måndag 2 februari 2009

Ny inspiration...


Jag glömde ju precis bort och berätta vad jag fick igår. Min mamma gav mig en present. Presenten var en bok "10 år smalare" heter den. Den handlar om att äta rätt och träna rätt, så man ökar sin fettförbränning . Den ska jag med glädje fördjupa mig i nu när jag går hemma och har tid. På framsidan står det "sex veckor till din drömstorlek"? Min mammas man Mikael undrade om det stod hur mycket övervikt man skulle ha innan de sex veckorna.. Ja den verkar bra och interessant och det verkar vara mycket tips och råd samt recept i den. I dag har jag varit lat..gick bara och mötte Sofia i skolan med en c.a 20 minuters promenad.Men i morgon ska jag gå långpromenad igen. Ett plus får jag, även fast jag går hamma småäter jag inget. Jag går istället med en vattenflaska hela tiden. Minskar suget,men ökar toabesöken.(tur att jag inte skadat mig i benet).Måste verkligen ta tag i och göra lite situps oxå.Tar ju egentligen minimalt med tid och tid det har jag..Kramar

4 kommentarer:

Caty sa...

Vilken bra present! Alltid roligt att läsa lite tips och råd.
Du är duktig som dricker vatten när du är hemma.
Kram

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Hoppas boken bjuder på en del tips som vi inte redan läst om!

Bra att du håller i vattenflaskan istället för i Marabouchokladen... (om du nu ätit det förr...:))

Kram!

Maribella sa...

Den boken vill jag också ha! Bättre än botox kanske?!?

Kram

Peter sa...

Du är på rätt spår. Kör hårt. Be Christer att han lagar bra mat åt dig.
Ha det gott
Hälsa alla