måndag 9 februari 2009

Mumiehanden är borta..




Yes jag fick bort mitt gips idag.Men fingret är stelt som en pinne och tjockt som en hotdog.Doktorn tog även bort stiftet i fingret. Först så skulle jag vara lite tuff , han frågade om jag inte ville lägga mig ner säkert tre gånger.Men inte jag nej det går fort och jag är inte blödig. Det gick fort att ta bort det och sen vips satt jag med sjukgymnasten, då kom svettningar ,det började vattnas i munnen och jag kände mig allmänt snurrig.Det kändes som om jag höll på att spy och svimma samtidigt.Snacka om efter reaktion. Jag återhämtade mig rätt snabbt och varken spydde eller svimmade.Sjukgymnasten visade mig en rad olika övningar för mitt stela finger och svaga hand, har tappat en massa muskler nu på kort tid och var läskigt svag.Ja det är bara börja att träna ,ska till doktorn igen om tre veckor och då vill jag vara helt återställd..kramar

2 kommentarer:

Maribella sa...

Så skönt att gipset är borta!
Nu är det bara att träna, visst är det hemskt hur fort det går att tappa muskelkraft!
Är du fortsatt sjukskriven?
Kram

Sara Kindahl sa...

Ja jag är sjukskriven till den 8 mars än så länge och räknar med att få jobba sen....