tisdag 10 februari 2009

Min stora tjej fyller 13 år...


Ja idag blir min stora tjej Emelie 13 år. Det känns som om det vore igår hon kom till världen, var tar all tid vägen egentligen?? Dagen till ära har vi beställt kinamat, inte det nyttigaste i matväg direkt men gott. Vi har skippat tårtan idag i alla fall,den tar vi på söndag med familjekalaset.

I dag har jag varit ute på promenad,jag gick förbi mitt jobb. Där hade de ett paket åt mig för att muntra upp mig lite. Jag fick ett fint halsband i glas. Det är tillverkat på ett dagcenter i Norrköping som heter Fenix och är bara därför extra roligt att få(kolla bilden).Mitt jobb är mitt i övertagandet av Omsorgsgruppen och idag har jag varit på ett personligt samtal med en från dom.Jag har bestämt mig för att inte följa med utan stannar inom kommun,vilket innebär att jag kommer ha ett nytt jobb i maj. Spännande på ett sätt men samtidigt skrämmande,gör jag rätt? Ja vi får se ,har ju lite planer på att studera vidare till hösten med och allting ordnar sig ju alltid på ett eller annat sätt. Någon sa till mig..Välj inte livet låt livet välja dig...så ok då

I morgon väntar vågen igen, jag har inte varit duktig nu...så jag kanske får skäms lite..kram

5 kommentarer:

Maribella sa...

Ja du, det där med jobb!! Jag är väl inte direkt den bästa att råda...har ju sagt upp mej pga lön! Nu är jag timanställd, eller arbetslös! Det beror på från vilken sida man ser det! Och jag väljer att se det från den ljusa sidan - är alltså min egen!
Kram, och gratta dottern!

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Jag tror alla mår bra av lite ombyte! Det blir säkert bra, och ett tillfälle för nya kontakter och utmaningar!

Inte ska du skämmas om vågen visar "fel". Det går upp å ned. Huvudsaken är att det mest är "ned"! ;)

Kram!

Peter sa...

Skicka ett grattis till stora damen.
Kul med nytt jobb.
Vi hörs

Caty sa...

Ja, hon har blivit stor nu. Gratulera henne från mig/oss. Det blir spännande med nytt jobb.
Kram

Maribella sa...

Hur gick det på vågen??
Är nyfiken!!